Jakým způsobem postupovat při hlášení pojistné události v případě úrazu nebo onemocnění?

Jakým způsobem postupovat při hlášení pojistné události v případě úrazu nebo onemocnění? (Foto: sfam_photo, ShutterStock.com)

Kontaktovat poradce, se kterým jste pojistnou smlouvu uzavřeli

První možností, která se nabízí, je volat svému poradci nebo finančnímu konzultantovi, respektive zprostředkovateli nebo získateli, který s vámi životní pojištění sjednal. Takový člověk nezískává svou provizi pouze za to, že s vámi smlouvu uzavřel, ale i za to, že ji určitým způsobem obhospodařuje. V Effective máme pro takové případy telefonní linku, na kterou naši klienti volají v případě, že se něco stane. Nejdříve volají k nám, než kontaktují pojišťovnu.

Takový kontakt funguje nejen jako podpora, když se vám něco stane, ale je také velmi praktický. Poradíme vám s otázkami typu:

  • Kam mám pojistnou událost hlásit?
  • Jaký formulář mám vyplnit?
  • Co musím při hlášení pojistné události všechno udělat?
  • Jaké doklady potřebuji?

S tím vším by vám měl konzultant nebo poradce pomoct, řekne vám, jaký je postup, kam máte jít, co vzít s sebou, kolik to všechno bude stát, poradí, jaké doklady je třeba mít, aby vám vše pojišťovna proplatila. A tak dále. Provede vám všemi těmi provozními záležitostmi, abyste se v tom neztratili.

Jakým způsobem hlásit pojistnou událost? Někdy záleží i na volbě slov

Ačkoliv máte v takovou chvíli nejspíš myšlenky na něco úplně jiného, hlásíte-li pojistnou událost, dobře volte slova. Některé pojišťovny můžou řešit každý výraz, který jste nesprávně použili při hlášení pojistné události, a použít ho tak, aby vám nemuseli díky právní kličce vyplatit plnění (Foto: CREATISTA, ShutterStock.com)

Ačkoliv máte v takovou chvíli nejspíš myšlenky na něco úplně jiného, hlásíte-li pojistnou událost, dobře volte slova. Některé pojišťovny můžou řešit každý výraz, který jste nesprávně použili při hlášení pojistné události, a použít ho tak, aby vám nemuseli díky právní kličce vyplatit plnění (Foto: CREATISTA, ShutterStock.com)

Důležité je, jak pojistnou událost hlásit. Je ale také dobré vědět, a v tom vám může konzultant poradit, jak pojistnou událost nenahlásit, a to ne ve smyslu podvodného způsobu jednání. Některé pojišťovny můžou řešit každé slovo nebo výraz, který jste nesprávně použili při hlášení pojistné události. Můžete tak při popisování jedné události zvolit různé formulace, přičemž jedna z nich bude důvodem, proč pojišťovna nakonec plnění neuskuteční. Zavoláte na linku pojišťovny pro hlášení pojistných událostí, řeknete něco, co si pracovník linky zapíše, a pojišťovna se pak bude zápisem ohánět, když bude rozhodovat o adekvátnosti pojistného plnění.

Kontaktujte pojišťovnu, se kterou máte životní pojistku uzavřenou. A to co nejdřív

V každém případě, ať už využijete služeb konzultanta, poradce, nebo se obrátíte rovnou na pojišťovnu, udělejte to co možná nejdříve. Ideálně v řádu dnů nebo alespoň několika málo týdnů od doby, co k události došlo. Pokud by se člověk, jehož se pojistné plnění týká, nacházel v nemocnici ve stavu, že by toho nebyl schopen, měl by za něj pojistnou událost nahlásit partner nebo jiná blízká osoba.

Existují pojišťovny, které vám umožní uplatnit pojistnou událost v delším časovém úseku, podle občanského zákoníku, některé pojišťovny ale můžou mít určité lhůty, které když propásnete, pojistné plnění vám nevyplatí.

Poslat článek kamarádovi na e-mail

Podobné články

E-book zdarma ke stažení:

Životní pojištění

Řešte tuto oblast svých financí komplexně.

 

Potřebujete poradit?

Petra Mertová
Petra je vám k dispozici.
212 245 747